Kæmper du også med markedsføringen?
I halvandet årti har jeg hjulpet mange konsulenter og behandlere som tekstforfatter og markedsføringsrådgiver.
Hvis du ligner dem bare en lille smule, så kan du måske genkende dig selv i det her:
Du ved alt om, hvor vigtig tillid er, for at du kan tiltrække kunder eller klienter.
Det er vigtigt for dig at hjælpe dem rigtigt.
Du gør dig umage, og du vil helst ikke love mere, end du kan holde.
Men når det handler om markedsføring, kan det hele pludselig føles usikkert og uoverskueligt.
Det kan faktisk godt være, at du er på gyngende grund.
For hvordan du kan markedsføre dig, så du får synlighed – samtidig med at det føles rigtigt?
Her er de tre problemer, jeg oftest ser i kundernes markedsføring.
Problem 1: Frygten for synlighed
De fleste behandlere og konsulenter, jeg kender, har en stærk etik og et stort ønske om at hjælpe.
Men lige præcis det kan desværre stoppe dig!
For din oprigtighed går måske hånd i hånd med frygten for at blive misforstået.
Hvad nu hvis det virker, som om du praler?
Hvad hvis du kommer til at love for meget?
Og hvad synes gamle kolleger om dine opslag? For slet ikke at tale om venner og familie?
Løsning: En rød tråd i branding
Heldigvis kan du komme langt ved hjælp af Emotionelle Kundetyper.
Emotionelle Kundetyper er en forskningsbaseret metode til målgruppesegmentering.
Metoden gør det nemt for dig at markedsføre dig på en måde, der tiltrækker de rigtige kunder.
Derfra er det let at skrive seotekster, for nu har du styr på sprogtonen.
Du har også styr på, hvilke billeder, farver, former og salgargumenter du skal bruge.
Det giver en ny ro, når du planlægger din markedsføring.
Problem 2: Du har for travlt til at markedsføre dig
Mange markedsfører sig kun, når der ikke er kunder.
Det er et problem. For det kræver tillid for potentielle kunder at henvende sig til dig. Og den tillid kan du ikke opbygge, hvis du markedsfører dig sporadisk.
Løsning: Automatiseret markedsføring
Heldigvis behøver du ikke “være på” konstant for at være synlig hele tiden!
Du kan nemlig automatisere opslag på sociale medier og nyhedsbreve.
Faktisk kan du også automatisere dine blogindlæg på din WordPress hjemmeside. Du kan nemlig lægge dine blogindlæg op som kladder. Bagefter indstiller du WordPress til at udgive dem på de datoer og tidspunkter, du vil have.
På den måde sikrer du, at folk ser din markedsføring hele tiden, mens du selv tager dig af dine kerneopgaver.
Som en lille bonus sætter Google stor pris på, at din hjemmeside jævnligt får nye seoblogindlæg.
Problem 3: Alt for mange eksperter
Der er mange, der gerne vil give dig gode råd. Alt for mange, faktisk.
“Du skal poste hver dag!” “Du skal lave video!” “Hvorfor har du ikke en podcast?”
Måske har du fulgt nogle af de råd – uden at det føltes rigtigt? Eller uden at det gav de resultater, du håbede på …
Løsning: Kombiner Emotionelle Kundetyper og SEO
Igen vil jeg hævde, at du kan komme langt med Emotionelle Kundetyper.
Men endnu længere med Emotionelle Kundetyper + SEO.
For du kan nemlig ikke lave SEO uden at sætte dig ind i, hvad mennesker googler efter på dit felt.
Når du ved det, kan du skrive blogindlæg, der tiltrækker de rigtige mennesker.
Ikke nok med det – du kan også bruge dine blogindlæg som udgangspunkt for video, podcast og opslag på sociale medier.
Stadig i tvivl? Book en tid i min kalender. Første samtale koster dig 0 kr.