“Hvordan kommer jeg op på mit livsvigtige søgeord … ?”, spørger de.
Jeg siger: “Du optimerer forsiden til dit vigtigste søgeord. Det kræver en lang tekst, som er optimeret til søgeordet – og relaterede søgeord.”
Dybt suk.
Så kommer det: “Men jeg vil IKKE have masser af tekst på hjemmesidens forside! Det ødelægger jo hele designet!”
Det gør næsten ONDT på mig at høre de ord.
For selv det flotteste webdesign kommer jo aldrig til at sælge dine ydelser for dig!
Det flotte visuelle udtryk skal understøtte det vigtigste: Dine salgsargumenter.
Men jeg ved af erfaring, at dén kommer jeg ikke langt med.
Så derfor siger jeg:
“OK, hvis du absolut ikke VIL have ret meget tekst på forsiden, gør du sådan her:
- Vælg det vigtigste søgeord med ekstra omhu! Der skal selvfølgelig være et vist antal søgninger. MEN konkurrencen må ikke være for høj.
- Sørg for, at den korte seotekst trods alt er optimeret til søgeordet – og relevante long tail søgeordsudtryk.
- Gør dig ekstra umage med at opbygge autoritet på Google med E-E-A-T: erfaring – ekspertise – faglig autoritet – troværdighed.
Det gør du ved at bygge links udefra til siden med det vigtige søgeord. Desuden skal du skrive blogindlæg om emnet og linke fra de blogindlæg til forsiden med søgeordet som ankertekst. - Sørg for at optimere billeder og logo på forsiden til søgeordet.
Skal jeg hjælpe dig?
Du kan booke første halve times rådgivning i min kalender.
Jeg fokuserer på at hjælpe dig – og du bliver aldrig presset til køb.